Solaris właśnie zdobył swój drugi, a pierwszy tak ogromny kontrakt w Ameryce Północnej. Firma podpisała umowę na dostawę co najmniej 107 trolejbusów o długości 12 metrów dla przewoźnika z Vancouver. Zamówienie może zostać rozszerzone aż o 405 kolejnych pojazdów, w tym również trolejbusy przegubowe.
Pierwszy kontrakt Solarisa w Kanadzie obejmuje dostawę 107 trolejbusów o długości 12 metrów. Umowa przewiduje także opcję zakupu do 201 trolejbusów 12-metrowych oraz do 204 trolejbusów przegubowych o długości 18 metrów.
Zgodnie z umową pierwsze dostawy trolejbusów do Vancouver zaplanowano na 2026 rok, a kolejne będą kontynuowane w 2027 roku.
Do tej pory Solaris dostarczył ponad 5 500 pojazdów zeroemisyjnych, do których zaliczają się autobusy bateryjne, autobusy wodorowe i trolejbusy, eksploatowane w ponad 30 krajach. Solaris jest liderem europejskiego rynku trolejbusów – w 2024 roku firma posiadała ponad 60% udziału w rynku i dostarczyła do tej pory łącznie blisko 2 500 takich pojazdów.
– Ta umowa to przełomowy moment dla Solarisa i dowód naszego zaangażowania w dążeniu do bycia wiodącym dostawcą autobusów zeroemisyjnych w Ameryce Północnej. Jesteśmy wdzięczni firmie TransLink za zaufanie do Solarisa i do naszych produktów. Solaris jest niekwestionowanym liderem trolejbusów w Europie, a to zamówienie wraz z opcjami ma potencjał, by stać się największym kontraktem w historii naszej firmy. To zaszczyt być częścią tej współpracy i jestem przekonany, że nasza partnerska relacja będzie niezwykle udana, a nasze pojazdy spełnią, a nawet przekroczą oczekiwania – powiedział Javier Iriarte, CEO Solaris Bus & Coach.
– W Europie marka Solaris jest szeroko rozpoznawalna dzięki jakości i doskonałym osiągom swoich pojazdów zeroemisyjnych, w tym także trolejbusów. Teraz chcemy dostarczyć tę sprawdzoną technologię kanadyjskim operatorom transportu publicznego. Naszym zobowiązaniem jest wspieranie transformacji w kierunku zeroemisyjnego transportu w miastach Europy i Ameryki Północnej poprzez rozwój i dostarczanie najbardziej niezawodnych i innowacyjnych produktów – dodał Javier Iriarte.
Przypomnijmy, że to
druga umowa Solarisa na rynku Ameryki Północnej, lecz pierwsza o takiej skali. Wejście na rynek amerykański
to jeden z głównych celów producenta.